Klepseals

Uitgeharde klepseals (ook klepkeerringen of klepsteelrubbers genoemd) zorgen vaak voor een verhoogd olieverbruik en blauwe rook uit de uitlaat bij optrekken of gas geven. Doordat deze afdichtingen door de jaren heen hard worden dichten ze niet goed meer af. Hierdoor lekt motorolie in de verbrandingskamer waarna deze verbrand zal worden. Nieuwe klepseals lossen dit probleem op.

Om de klepseals te vervangen moeten de kleppendeksel, nokkenassen en de distributieketting (gedeeltelijk) gedemonteerd worden. Als BMW specialist beschikken wij over gereedschap waarmee de klepseals zonder het demonteren van de cilinderkop vervangen kunnen worden. Op deze manier zijn er minder arbeidsuren en materialen nodig voor deze reparatie.

 

Bij onderstaande motoren komen uitgeharde klepseals vaak voor:

 

N42,N43,N45,N46 Benzinemotoren (116i, 118i, 120i, 316i, 318i, 320i, 520i, X3 2.0i) 

N52, N53, M54 (125i, 130i, 323i, 325i, 330i, 523i, 525i, 528i, 530i, 630i, 730i, X3 2.5i, X3 3.0i, X5 3.0i, Z4 2.5i, Z4 3.0i) 

N62 (540i, 545i, 550i, 640i, 645i, 650i, 735i, 740i, 745i, 750i, X5 4.4i, X5 4.8i) 

De werkzaamheden bestaan uit het volgende:

– Klepseals

– Kleppendekselpakking

– Rekbouten

– Oliefilter

– Motorolie

– Arbeidskosten

– Vermelding in onderhoudsboekje 

– 1 jaar garantie op de reparatie

 

Staat de motorcode van uw BMW hier niet bij? Olieverbruik kan ook andere oorzaken hebben. Ook hier kunnen wij u als BMW specialist mee van dienst zijn.

U kunt uiteraard contact met ons opnemen voor de mogelijkheden.

Meer weten over de mogelijkheden? Maak vandaag nog een afspraak

Neem contact op